Новини

09.11.2018 11:44
Депутати працювали у комісіях



09.11.2018 11:39
Подякували за працю



09.11.2018 11:34
9 листопада – Всеукраїнський день працівників культури та майстрів народного мистецтва



02.11.2018 12:45
До уваги депутатів районної ради!



02.11.2018 12:07
4 листопада - День працівників соціальної сфери



      Архів новин

Урядові портали

 













Реформа системи місцевої влади у Литві - 08.11.2013 11:24

    Як стверджує доктор державного управління Леонід Прокопенко, реформа системи місцевої влади у Литві була реалізована напередодні вступу цієї країни до Євросоюзу. При цьому враховувалися стандарти і досвід європейських країн. Як критерії формування самоврядувань визначалися такі:

  1. чисельність жителів не менше 10-12 тис.осіб, в т.ч. у центрі самоврядування не менше 5 тис.осіб;
  2. відстань від центра самоврядування не більше 20 км;
  3. рівень забезпеченості самоврядування ресурсами, формування бюджету (податок з фізичних осіб мав складати не менше 20%).

 

   Створено 10 адміністративно-територіальних одиниць вищого рівня - повітів, діяльність яких регламентується і контролюється центральним урядом, 56 адмінодиниць самоврядування (44 сільських та 12 міських місцевих органів влади). На субмуніципальному рівні створено близько 450 сянюній, які не мають статусу адміністративно-територіальних одиниць і підпорядковуються органам самоврядування. Цікава градація населених пунктів. Містами вважають компактно забудовані населені пункти з чисельністю населення більше ніж 3000 осіб, з яких понад 2/3 зайняті у промисловості, бізнесі, виробничій і соціальній інфраструктурі. До міст віднесені і населені пункти з населенням менше 3000 осіб, районні міста й селища міського типу. Містечками є населені пункти з чисельністю населення від 500 до 3000 осіб, де більше половини працюючих зайняті у сфері промисловості, бізнесі тощо. Селами є всі інші населені пункти.

     Адміністративною територіальною одиницею вищого рівня є повіт. Керуючого повітом призначає і звільняє уряд за поданням прем’єр –міністра. Законодавством передбачено коло повноважень цієї особи. Керуючий повітом формує адміністрацію і керує нею. При керуючому створюється рада, до складу якої входить він, як голова, його заступник та мери самоврядувань повіту.

     Рада самоврядування – виборний представницький орган. Вона формує  виконавчий орган. Сюди входять : директор адміністрації самоврядування, його заступники та контролер самоврядування. Рада самоврядування складається з демократично обраних представників громади. Рада з своїх членів обирає мера самоврядування, за його пропозицією призначає  одного або кількох заступників. У раді самоврядування працюють комітети, комісії, фракції. Директор адміністрації самоврядування підвладний раді самоврядування та меру.

     Сянюнії є філією адміністрації самоврядування, яка діє на певній території самоврядування. Їх  кількість і межі встановлює рада самоврядування. Главою сянюнії є староста, який є державним службовцем. Він призначається на посаду і звільняється директором адміністрації самоврядування. Діє у межах визначених повноважень Про все інше, що стосується реформи у Литві у публікації Леоніда Прокопенка у збірнику «Актуальні проблеми Європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва України: матеріали Х регіон. наук.-практ.конф. 16 трав. 2013 р., м.Дніпропетровськ / за заг. ред.. Л.Л.Прокопенка». – Д.: ДРІДУ НАДУ,2013.- 256 с.


  Розробка та дизайн - www.siriusone.net

Офіційний сайт Борщівської районної ради 2011